開講年度2021
開講学科商学科 2013年度以降入学
経営学科 2013年度以降入学
経済学科 2013年度以降入学
法律学科 2013年度以降入学
現代社会法学科 2013年度以降入学
2020年度法学部現代社会法学科
2020年度法学部法律学科
2020年度経済学部経済学科
2020年度商学部商学科
科目名英会話Ⅱ
担当教員G.D.ガニエ
学期曜日時限秋学期 木曜日 3時限
チームコードje00qxf
科目区分選択
授業形態外国語
対象学年1年
単位数1
科目ナンバーB134-141-12
関連性が高い
ディプロマ・ポリシー
B-DP3-2 言語表現力 ◎
キャンパス名城公園キャンパス
担当教員の実務経験


テーマ
英語を聞く能力・話す能力の向上を目指す
授業の概要
This course will focus on enabling students to have short conversations on everyday topics.
It will include:
Brainstorming vocabulary and questions on the topic.
Drilling model conversations on the topic.
Practicing conversations on the topic.
授業の到達
目標
1. Students will be able to have 3-5-minute conversations in English on the following topics:
・food
・sports
・music
・holidays
2. Students will learn how to ask and answer questions in English
3. Students will make poster presentations based on two of the topics
課題
(定期試験
・レポート試験
・授業内試験など)の
フィードバック方法
フィードバック方法: 定期試験後WebCampusから送信する
使用言語
英語
実務経験をいかした教育内容
授業計画
回数授業スケジュール授業時間外学習・時間(分)
1Introduction to the course
Group work: Brainstorming questions & vocabulary
Classroom English and vocabulary review (60分)
2Topic: Food
Group-work: review vocabulary and practice model dialogues
Memorize model conversations (60分)
3Topic: Food
Classroom practice/performance
Students write personal answers (60分)
4Topic: Sports
Group work: Brainstorming questions & vocabulary
Vocabulary review & Poster preparation (60分)
5Topic: Sports
Group-work: review vocabulary and practice model dialogues
Memorize model conversations (60分)
6Topic: Sports
Classroom practice/performance
Students write personal answers and review for oral interviews (60分)
7Oral interviewsStudents prepare for poster sessions (60分)
8Poster sessionsStudents write feedback reports (60分)
9Topic: Music
Group work: Brainstorming questions & vocabulary
Vocabulary review and Poster preparation (60分)
10Topic: Music
Group-work: review vocabulary and practice model dialogues
Memorize model conversations (60分)
11Topic: Music
Classroom practice/performance
Students write personal answers (60分)
12Topic: Holidays
Group work: Brainstorming questions & vocabulary
Vocabulary review and Poster preparation (60分)
13Topic: Holidays
Group-work: review vocabulary and practice model dialogues
Memorize model conversations (60分)
14Topic: Holidays
Classroom practice/performance
Students write personal answers & review for oral interviews (60分)
15Oral interviewsStudents make poster session videos for final report (60分)
試験実施方法
定期試験=1
レポート=2
その他=3
3
評価方法
評価方法割合評価基準
In-class assessment30%Based on participation in oral classroom activities. Have they performed well on the language and other quizzes given in class?
Oral interviews30%Can students understand/answer questions and actively engage in a conversation with a native-speaking teacher?
Poster Session20%Does the student make an easily understandable poster? Can students present clearly, and give appropriate responses to audience questions on the topic?
Video Poster Session20%Does the student make an easily understandable poster? Can students present clearly, with good eye contact with the camera?
テキスト
書名著者出版社価格ISBNコード備考
1.『資料を使用する』
参考書
  ・
参考資料
参考URL
質疑応答
In person: Office hours by appointment. [木曜日:昼又は4限]
連絡先: MS Teams
備考
The syllabus may be modified to suit the class level
画像
ファイル
更新日付2021/02/02 13:07:45