サブタイトル | | |
|
科目のねらい | | TOEIC クラス このコースの目的は、生徒のTOEICのスコアを向上させることです。リスニングとリーディングの問題の練習をつんでいきます。リスニングでは写真を見て適確な描写を選んだり、質問に対する正しい答えを選んだりするものまた、短い会話やトークが入ります。リーディングは短文、長文のあな埋め、読解問題などがあります。 The purpose of this course is to improve student’s TOEIC test scores by means of practice listening and reading activities. Listening: Descriptions of photographs, question-response, short conversations and talks. Reading: Incomplete sentences, text completion and reading comprehension. |
|
|
到達目標 | | The goal of this course will be for the students to improve conversation skills through vocabulary building, speaking drills and conversation practice. このコースでは、会話練習やドリルを通してスピーキングの能力を向上させることを目標とします。 This class is conducted primarily in English. |
|
|
授業の内容・ 計画 | | SESSION 1 オリエンテーション SESSION 2 TOEIC Pre-test SESSION 3 Unit 1 予定 Verb Sentence Forms 動詞・5文型 SESSION 4 Unit 2 数量を尋ねる Asking Quantities: Nouns 名詞 SESSION 5 Unit 3 命令・依頼 Instructions: 形容詞・副詞Adjectives and Adverbs SESSION 6 Unit 4 広告・宣伝 Advertisements フレーズリーデイング SESSION 7 Unit 5 時間を尋ねる Asking the Time: 動名詞 Verbal Nouns SESSION 8 Unit 6 場所を尋ねるAsking Directions: 不定詞 Infinitives SESSION 9 Unit 7 確認 Confirming/Verifying: 分詞 Participles SESSION 10 Unit 8 留守電 Answering Machine: スキャニング Scanning Messages SESSION 11 Unit 9 アドバイス Asking Advice: 受動態 Passive Voice SESSION 12 Unit 10 誘い Invitations: 比較 Comparisons SESSION 13 Unit 11 申し出 Offering: 関係詞 Relative Pronouns SESSION 14 Unit 12 講演者紹介 Introducing a Lecturer SESSION 15 TOEIC 事後テストPost-test |
|
|
評価方法 (基準等) | | 25% Class attendance, 25% class participation, and 50% assignments and final written oral presentation are the basis of evaluation. 25%授業出席率、 25% 授業態度、 50%課題提出。全体的には口頭による発表を評価基準とする。 |
|
|
授業外の学修 (予習・復習) | | Students should prepare for the daily writing and supplement class activities. 生徒は日常会話の予習とクラスでのアクティビティを復習する。 |
|
|
教科書・ 参考書 | | Textbook: The TOEIC Test Trainer Target 470 Revised Edition Masahiko Yamaguchi Gengage Learning ISBN: 978-4-86312-260-4 |
|
|
参照URL | | |
|
質疑応答 | | |
|
備考 | | |
|
画像 | | |
|
ファイル | | |
|
更新日付 | | 2016/02/19 11:47:06 |